Första samtalet

Ringde studievägledaren på komvux igår:


jag skulle vilja plugga upp den gymnasiekompetens som krävs för att komma in på sjuksköterskeprogrammet.” sa jag efter att jag hade presenterat mig själv.


När vi hade samtalat en stund ville hon veta om mina tidigare kontakter med dem ”jo, för kanske ett år sedan eller så, så var jag i kontakt med er. Jag ville ha hjälp med att lista ut vad jag ville göra i mitt liv. Men det blev inte riktigt av då jag uteblev från mötena.” svarade jag med en något dämpad stämma. Men direkt efter utbrast jag upprymt: ”men jag vet vad jag vill göra nu, jag ska bli barnmorska på sikt!”.


Samtalet slutade kort därefter och då hade vi bokat in ett möte i mitten av april. Till dess ska jag ha skrivit ner alla mina frågor på ett papper.  


Jag ska börja plugga till hösten om allt går vägen..


Din röst är viktigt >>
Postat av: Carolina

Häftig sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-11 @ 00:51:55
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0